Tuesday, June 29, 2010

Esok Penentuannya

Berdebar rasa nak tunggu hari esok. Ini baru nak tunggu result from surgeon & team cochlear implant, belum lagi actual operation day pun dah rasa libang libu. Rasa macam nak dapat good news aje. Tapi entah la aku sendiri pun tak pasti. Aku doakan semuanya berjalan lancar, kalau boleh tak nak letak harapan tinggi sangat. Aku ingat lagi masa 1st time surgeon bagitahu yang diaorang not really going into cochlear implant surgery for child with GDD. Rasa nak menitik dah air mata aku time tu, dah la aku sengsorang aje time tu berdepan ngan surgeon tu (En. Suami pi beli roti lak..isk wrong timing tul). Aku cuma diam & angguk-angguk aje, lepas je keluar dari bilik tu aku rasa panas/ merah padam muka aku menahan geram & rasa sedih.
Tapi lepas tu surgeon tu janji nak follow-up dengan pediatrician kat CDC untuk tengok report Aqeelah. Alhamdulillah, lepas tu they agree to proceed tapi kena tunggu another meeting which is in this month for decision from the whole team (surgeon, speech theraphist, audiologist & pediatrician) -> sama ada Aqeelah will go for cochlear implant or no.
So esok adalah harinya untuk kami sekeluarga mengetahui keputusannya.
En. Suami pulak will go for cochlear implant seminar (yang ditawarkan oleh Tengku Hanim) in mid of July. Hmm so mcm good news tapi masih samar-samar kan???


nota gembira: Insya-allah kami akan melawat
Timah esok di PPUM,dia baru melahirkan
anak kedua (baby girl lagi!) Tahniah Timah.
Urgh..geramnya tengok orang dapat
baby..nak satu jugak!!

2 comments:

ck said...

weiii..timah tak kuar sepital lagik ke?? aku pn ngong tak de pn nk tanye2 die lg..haihhh!!
apada giah..beranak la lg huhuu..
~wei semoga semuanya dimudahkn &baik2 aja ek!!

My_Aqeelah said...

hahaha dah ade kat rumah la ni. aku br call dia ari jumaat sudah. mak dia mai kl jaga dia pantang.
thanks kiot.