Sunday, June 13, 2010

Amacam..ada berani?

Entri ni merujuk kepada aktiviti aku dan en.suami pada hari khamis lepas.
Aku dah plan nak makan kat sini...hehehe sebabnya aku memang teringin nak makan benda ni...


Amacam..pernah tengok? Pernah makan? Ini adalah otak lembu yang pada perkiraan aku cam dimasak style rendang. Eeii.. otak lembu bleh makan ke? Boleh dik. Halalan Toyyiban. Alah sama gak cam makan ekor, lidah dan organ-organ lembu yang lain. (Aku dengar ada orang bagi anak-anak makan 'telur' lembu..especially for adik beradik kononnya kalo suka bergaduh bagi makan 'telur' lembu. Masak la apa-apa pun bagi makan, insya-allah tak gaduh lagi dah so sesiapa yang ade anak yang gemor bercekau haa apa lagi petua free ni, amalkan la , diaorang cakap rasa dia sama cam daging...hmm aku tak pernah rasa lagi la.)
Berbalik pada citer otak tadi...Rasa dia? Camne nak cerita ek?..lemak-lemak dan yummy. Eh pi rasa sendiri la. Dia jual RM6 semangkuk kat restoran Salero Negeri.
Aku pegi restoran ni pun lepas baca entri puan Su lunatots. So aku ajak En.Suami ke Amcorp Mall semata-mata nak pi makan otaks. Wah..dah lama aku tak makan otak ni. Last makan time sekolah rendah, mak aku masak pais. LAGI YUMMY!!!
Restoran Salero Negeri ni menghidangkan masakan Padang/ Minang. Sedap dan memang aku rekemen untuk makan kat sini. Ari tu kami amik otak, daging salai masak lemak, bergedil, terung berlada & lemak pucuk paku. Memang sedap dan terasa asli tanpa bahan pengawet. Wah Wah. Rasa cam nak pergi lagi. Eh tapi takkan takde cawangan dia kut? Jenuh akak nak datang kalo duk kat Ampang kan. Ada dik...kat sini ha....kalo tak jelas dia tulis ape ko nampak nombor tu? Dail dan tanya..senangkan.










Nota insaf:
Lopeh makan konyang-konyang..
toruih pi solat. Surau dokek jo ngan
kodai tu. Mintak dimurahkan rezeki dan
buleh datang makan laie. Hahaha.
(apsal aku cakap bunyi cam pelik je?)

2 comments:

zakiahck said...

errkkk....OTAKS??...
alahhh TAKMO...aku nk rendang ko tu jugak!!!hehehe

My_Aqeelah said...

rendang ye..isk. aku baru buat 2 mgu lepas. hehehe. nnt bln julai aku dtg, aku bwk rendang ayam ku itew ek.