Thursday, June 3, 2010

Bantulah Adik Danial



adik danial
Aku ari tu ada dapat one email from rakan sepejabat tentang adik Danial ni. Tak salah aku dia ada sakit jantung dan problem yang berkaitan saraf dalam kepala, dia baru berusia 2 tahun. Adik-beradik ramai, abahnya cuma kerja sebagai tukang kebun rasanya (aku tak pasti nak kena cek email yg aku dapat tu). Jadi rakan aku ni (Kak Atika) ambik inisiatif untuk lawat adik Danial ni disamping menyampaikan derma yang kami dapat kutip kat ofis. Berikut adalah keratan email from oficemate aku selepas lawatan mereka ke rumah adik Danial tempoh hari. Aku harap moga-moga ada lagi insan-insan yang ingin untuk membantu beliau. Sesiapa yang berniat untuk menderma tu adalah amat dialu-alukan.

Salam semua,

Alhamdullillah, berkat kerjasama dari semua, sabtu lepas 22May 2010, Norar dan saya bersama keluarga kami, telah pergi ke rumah adik Danial bagi melihat sendiri keadaan beliau dan juga menyampaikan sumbangan anda semua.

Keluarga Puan Mas menyampaikan salam terima kasih yg tidak terhingga kepada semua di atas sumbangan, keprihatinan saudara semua....
Jumlah yg dpt dikumpul adalah sebyk RM4,300 - sumbangan dr rakan2 dari CIMB Bank, CIMB Islamic, EXIM Bank, dan teman2 lain dan ada juga sumbangan berbentuk permainan utk adik Danial.

Ternyata, kesihatan adik Danial amat membimbangkan.
Puan Mas memaklumkan bahawa adik Danial akan di admit ke Hospital Serdang pada 1hb Jun 2010 bagi menjalani pembedahan jantung dahulu.
Keadaan jantung beliau lebih kritikal berbanding kesakitan di kepala adik Danial.
Adik Danial tidak dapat bercakap, tidak bole duduk dan juga tidak bole berjalan, sepertimana kanak2 lain yg seusia nya.
Beliau hanya dapat melihat kedatangan kami dan terbaring lesu......:(

Saya benar2 merayu agar email dan gambar ini dapat dihebahkan kepada saudara2 kita yg lain, agar kita dpt bersama2 membantu adik Danial.
Kepada yg ingin menyumbang, boleh terus menyalurkan sumbangan anda ke akaun Puan Mas (ibu kepada Danial) ke akaun spt di bawah:

Maybank Account No: 162777069714

Nama: MAS ENZATI BINTI ABD MANAFF

Tel: 017-3729230


Terima kasih kepada semua pihak diatas kerjasama....semoga keikhlasan saudara/saudari mendapat keberkatan limpah rahmat dariNya.. InsyaAllah..



p/s:
1) kita kalo claim kena reject pun dah bising, bayangkan adik Danial ni..abah dia kerja sure takde covered medical etc. sedihkan...

2) anak kita baru lambat bercakap or lambat berjalan sikit dah kecoh. Adik Danial ni dah 2 tahun tapi tak boleh bercakap, berjalan even duduk pun tak mampu..korang tak sayu ke?

Aku paham bak kata en.suami "setiap anak tu dah ditetapkan rezekinya, maka kena redha". Tapi tula...kita ni suka bersungut, sedangkan ada orang lain yang lebih susah dari kitakan. Maka hendaklah kita sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada nih.

No comments: