Thursday, June 24, 2010

Teringin...

aku masih bz the zas di opis. mmg tak de masa nk update belog. oh yee...aku juga sedang mengusha phone baru...gediks kan!!


antara langkah yang ku ambel untuk merealisasikan cita2 murni aku nih ialah dengan mengehadkan penggunaan hp aku. akaun aku akan di belog secara otomatik bila mencecah RM100. Hahahah bijak tak? Dengan itu, aku tak le bayar bil lebih dari RM100 per month (lagipun itu adalah had minima, kalo ikut ati nk je aku limit ke RM50...keji kan).
Disamping itu aku telah merevise budget bulanan rumah tangga dan perbelanjaan gaji aku agar lebih berhemah. Haaa..ayat musti canggih kan! agar takde yang makan meggi disebabkan mak nak hp baru.
Kalo takde aral,dan aku berdisiplin tetap...insya-allah ade can la aku pakai hp baru lagi 5 bulan (apa!! lagi 5 bulan?? lama sangat tu) maklum le aku ni tak de orang nak sponsor kalo benda2 materialistik melampaui plastik nih hehehehe.
Canteks tak fun kat atas tu? lepas aku belek2 dan surf sana sinun, aku mendapat petunjuk (hehehe) untuk memilih fun ini. Nexus One. Kenapa? Ah kalo nak tau pi surf sendiri la, cari la comparison antara fun ni dengan ifun or sony E. setakat ni , ini adalah yg best dimataku.
setakat ni aku kenalah berpueh ati dengan hp sony E aku yang skrin nye pun dah lompong2. Gara2 asyik jatuh & dilempar Aqeelah. So setakat ni bersabar dulu ye.....




nota Customer Service: Jgn gatal nak miss call aku, 
sebab aku tak bley nak reply call 
korang semula. Harap maaf.

2 comments:

ck said...

wahhhhhhhh..nk pakai hp baru yeaa..nk jugak!! boleyyy...dgn alasan key pad hp dh tak pickup bile type sms.. :-p (tp budget umah tangge dh abes di revise la rase..huhuuu)

My_Aqeelah said...

hahaha mari mari mariii
key pad aku pung dh mula mengong semenjak dua nie..tapi aku nk tukar ni byknye sbb screen dh lompong2 lar. isk. nk baca sms yg pjg pyh sikit la. hahaha revise la cam aku ni. sampaikan bawak bekal ke ofis lar hahaha nk jimat punya pasal.