Wednesday, July 29, 2009

Entry GERAM!!

Grrr...aku just nak meluahkan perasaan geram aku ini!

Aqeelah dah beberapa hari batuk2 bunyi cam berkahak. Tapi since dia cam riang gembira aje aku takdelah bawak pi klinik, tapi bila BS aku dah tanya kenalah bawak (kang orang lain takut pulak kut2 anak aku ade 'H Wang N Wang' kuikuikui...mintak dijauhkan). So aku berniat bawak dia ke klinik semalam. Setelah aku surf kat net, maka terjumpalah nama satu kelinik ni yang aku tengok reviewnya agak baik..Klinik Pakar Kanak-Kanak S**Z***** kat area Wangsa Maju. Aku pun try dail number phone klinik tu dalam kul 4pm tapi tak berangkat. Percubaan aku adelah dalam 3-4 kali. Bukan apa aku nak tahu klinik tu tutup kul bape kan. Dah tak dapat call aku pun nekad nak pi redah ajelah malam tadi.

Lepas balik kerja, solat maghrib, mandi bagai...kitaorg pun geraklah. Sampai kat klinik tu aku nampak ade sorang staff klinik tu kat kaunter, ade gak lah beberapa orang parents dalam klinik tu. Aku turun keta je pekerja tu dah hilang, aku pegi ke pintu klinik try la tolak. Rupa-rupanya pintu tu dia lock dari dalam, staff kat dalam kena tekan button baru pintu tu bukak. At the same time ku nampak pekerja tu terintai-intai dari dalam. Tak de pun nak bukak kan pintu. Beberapa parents kat situ tengok aku dari dalam (macam tengok wayang bisu kut..since aku kat luar nak masuk tapi tak dapat). Aku tengok sticker kat pintu kaca tu tulis klinik tutup kul 9pm. Dah aku berdiri bagai nak rak sambil dukung anak tapi orang tak nak bukak pintu tu aku pun masuk lah dalam keta balik. Dalam hati berbuku-buku rasanya.

"Kul bape sekarang?" aku tanya laki aku kat dalam keta. "Lagi beberapa minit nak kul 9pm". Bengang tul aku, bukan ape...kalo iye dah tutup tak nak bagi aku masuk just bukak pintu tu pastu explain lah. Cakap elok2 bukannye aku tak reti bahasa kalo klinik dah tutup. Ini dok terintai-intai. Sakit hati betul!!!. Memanglah ade signage "closed" kat situ tapi 2-3 minit sebelum aku masuk (sewaktu staff tu masih berada kat kaunter depan tu!) aku nampak ade parents baru masuk ke klinik tu (time tu kami tengah terhegeh-hegeh parking..kat depan klinik tu okay!!). At least kalo dia cakap elok-elok kat aku, nak gak aku datang klinik tu lagi hari ni. Bukan ape saja nak try klinik ni repo cam bagus aje (membantu kaum bumiputra jugak), nampaknye kenalah aku pi jumpa doktor Wong kat klinik Kanak-kanak Pelangi.

Bengang masih lagi bersisa kat hati aku nih! Arghhhhhh!!!!!!!!

3 comments:

lia said...

kesimpulan nyer... jgn p dah kat c2.... mcm c*bai jer...

Master Coordinator Shaklee, Pakar Vivix Shaklee ResV Softgel, COD SHAKLEE Seluruh Malaysia, Daftar Ahli Shaklee / Daftar Agen Bisnes Shaklee 019-3476996 said...

Naz
bila nak try UMI?
hehe
dah terlalu hotselling kat blog i tu
sampai tak larat pi pos hari2
huhu

My_Aqeelah said...

lia-> tau tak per weh. buat tensi aku jer

salwa->tulah aqeelah dah start batuk kahak ni ade gak terlintas nk try.