Wednesday, August 19, 2009

Aqeelah ke Klinik lagi.

Hari sabtu 2 minggu lepas aku tengok Aqeelah macam berkahak jer, tapi dia takdelah batuk pun. So aku decide nak bawak dia pi jumpa Doc Ruzini kat Jln Ipoh. Sampai aje kat klinik, nurse kat klinik bawah cakap kat aku yang Doc Ruzini cuti hari tu coz dia sendiri tak sihat. Hmm...camno nih alang2 dah kuar awal pagi semata nak pi klinik, takkan nak balik pulak. So kitaorang pun terjah ke Pusrawi. Jam pukul 11am, parking penuh lah pulak..(ramai gak orang pi spital ari cuti nih..ramai yang melawat ajer kut). Alhamdulillah lepas pusing2 seketika dapatlah spot yang 'baek' dekat lah jugak dengan lif. Ade sesetengah entrance from parking ditutup, kitaorang di'lencongkan' (hm boleh guna ke term ini?) ke entrance lain..ropa-ropanya ade 2 staff bertopeng menunggu di situ bersama 'ear thermometer' dan sticker bulat kaler kuning. Selepas di ambil suhu dan disahkan tak demam oleh mereka, kami di 'sticker' kan sebagai menandakan kami tak demam.

Aqeelah dengan sticker kuning...huhuhu

Oleh sebab tak de appointment, makanya kenalah pi registration kaunter kat luar dulu. Ramai gak orang yg sakit rupanya, ramai yang bertopeng gara2 risaukan H1N1. Kami jumpa Dr. K (memang selalu Aqeelah jumpa Dr.K aje). Habis cek2 semua Dr.K cakap takde apa pun just kahak sikit kat tekak, tapi dia saje je suruh Aqeelah amik gas. Berdasarkan blog ibu-ibu yang aku bace kat sini ramai yang anak mereka 'mengelupur' (maksud mengelupur kat sini ialah tak mo diam = menangis) time kena gas. Dalam hati ku ni terasa risau gak, anak aku pun begitu jugak kah? Masuk jerk dalam bilik tu, aku baringkan Aqeelah kat atas katil tepi tingkap. Anak aku tu macam biasa bila kat tempat baru dia diam ajerk, observe sekeliling dulu..amik feel kut keh keh keh. Nurse tu bedung dulu Aqeelah, Aqeelah wat muka pelik..kening berkerut. Lepas tu di letakkan lah topeng gas tu kat muka Aqeelah. Diam aje anak aku tu sambel matanya tak berkedip pandang nurse tu, kening masih berkerut cam orang tak puas hati hehehe. Sampai sudah alhamdulillah Aqeelah tak menangis. Dah selesai tu kitaorang balik lah, takkan nak berkampung pulak kat Pusrawi tu. Kat bawah ni aku ade tempel kan pic Aqeelah semasa sesi gas tu hehehe

amacam..cute tak? :P

No comments: