Monday, May 18, 2009

Demam

Aku baru balik dari kampung petang semalam. Cuaca panas ya amat kat Sitiawan. Tak tertahan rasanya. Aku balik pun atas urusan kerja. Kena monitor team building kat Orient Star Lumut. Aqeelah & En. Suami aku tinggalkan kat umah mak, manakala aku pula drive sendiri ke Lumut alah bukan jauh pun adela 15-20 minit je. Kami balik ari khamis malam, kul 2am baru tiba kat Sitiawan. Nasib baik le acara start petang lepas solat Jumaat. So jenuh la Aqeelah di layan oleh opah, tuk dan abahnye.
Balik je petang terus bagi susu kat AQeelah. Ari sabtu baru abis teambuilding tu, tapi bos ku bagi kelonggaran padaku untuk balik awal, so tengah hari aje aku dah chow. Sempat lah aku jalan ke umah opah aku sambil bawak Aqeelah sebelum balik ke KL.
Ari ahad pagi aku segar lagi. Bila dah dekat tengah hari tu aku mula rase lembik dan pening2. Sampai Gombak dalam kul 3.30pm. Lepas amik suhu dua-tiga kali dan solat Asar En. Suami bawak aku ke klinik Idzham. Rasa cam malas gak pi klinik yelah sekarang kan citer pasal selsema babi tuh so aku risau gak kut2 kena tahan kat wad pula (dah cukuplah aku merasa masuk keluar wad untuk tahun ini). Tapi sebab dah tak tahan sangat so pergi jugaklah.
Nasib baik tak de apa-apa, doc cakap cuma demam panas biasa aje. Balik umah lepas Maghrib, telan ubat doc pas tu tido, dalam kul 12.30am aku terjaga sebab En. Suami kejutkan untuk solat Isyak masa tu rasa dah segar sikit walaupun masih terasa sengal2 (sengal sendi okeh, bukan sengal otak!).
Alhamdulillah Aqeelah tak berjangkit, aku dapat MC dan aku tambah lagi sehari cuti, untuk bersama anak ku (sebenarnya sebab aku dah mengelat tak pam,..so mintak cuti sebab nak buat stok untuk Aqeelah).
Kepada ibu semua, jaga kesihatan ok...minum air bebanyak terutamanya dalam cuaca yang tak menentu ni. Stay healthy!!

1 comment:

@Salwa said...

Nazhah, get well soon dear
syafakillah waafakillah