Tuesday, May 5, 2009

Beg Susu a.k.a Peti Ais Aqeelah

Yeay! Hari ni dapat peti ais Aqeelah yang baru brand Simple Dimple. Aku order dari mama paradise. Oh ye..service nya cepat giler.... lagi cepat dari tut tut..(Aku ade order baju dari sampai sekarang tak dapat lagi. Tensi...tensi...).

Beg susu Aqeelah yang lama dah mula tanggal bahagian dalamnye...tak tahulah aku yang lasak or beg tu yang dah lusuh. Beg biru ni brand Simple Baby, aku beli dari Mom Little Ones habis pantang itu hari. So mungkin sudah sampai masanya untuk aku tukar dengan yang baru kut.

Corak luar nye menarik gambar kereta, bahagian dalamnye pulak dilapisi aluminium dan lapisan insulator nipis. Compare beg SB biru ku yang patentnya sangat simple. Dalam beg SB lapiknya foam tebal.

------------------------------->My Verdict<-------------------------------------------------------------- Yes...selepas 2 hri menggunakan beg ni, ku merasakan beg Simple Baby lagi best dari Simple Dimple. Tak aku nafikan ruang dalam SD lebih besar, namun bila ruang besar kita perlukan bahan penyejuk yang lebih banyak untuk memastikan EBM sentiasa sejuk kalo tak techni ice dan brite ice akan lebih cepat cair. Ku perhatikan botol susu kosong yang aku bwk balik frm nursery tak terasa sesejuk cam time aku gunakan beg SB dulu. Tapi tak tahula kalo diaorang taruk botol susu kosong tu dah dekat time Aqeelah balik so tak sejuk la botolnye. Tapi disebabkan beg susu Aqeelah memang dah lusuh so nak tak nak kena pakai lah jugak coz aku dah beli.

No comments: