Tuesday, May 5, 2009

Beg Baby

Malam semalam aku, En.Suami & Aqeelah keluar malam untuk pi tapau dinner. Sebelum tu kami singgah la kat kedai hardware (En. Suami nak beli barang sat). Masa nak cari parking tu aku denganr Aqeelah kentut. Hmmm macam nak berak aje. Aku pegang dia kat pangku aku, Aqeelah diam aje. Tak lama pastu memang betul dia berak, since memang tak bawak langsung beg baby so aku cakap kat En.Suami beli barang cepat sikit coz Aqeelah dah membuang. Nasib baik aku ade bawak sehelai kain lampin memang untuk lap mulut Aqeelah. So kain lampin tu aku guna untuk lapik bontot dia so najis dia tak kena baju aku. Rupa-rupanya dia membuang dengan amat banyaknye...habis tembus diapers (semalam Aqeelah pakai DD sebab CD semua tengah di'laundry'). Aku lah yang teruk kena...yelah untuk mengelakkan kena 'seat' kereta. Terus aku call En. Suami mintak habiskan shoppingnye secepat mungkin. Sampai aje kat kereta aku mintak En. Suami beli kan sepeket DD baru, baju baby sepasang, towel kecik 2 pcs. Kebetulan area tu memang ade kedai baby berhampiran.
En.Suami pun shopping macam lipas kudung, kejap aje dah settle adela dalam 10 minit aje. Pas tu we all drive ke Shell dan tukar diaper & baju Aqeelah kat situ. Tak masuk toilet pun just guna paip air kat luar. Kena mandikan Aqeelah kat situ jugak, habis belakang badan dia.
Lepas siap Aqeelah, turn aku pulak....aku bilas dengan air kat baju aku tu. Balik rumah baru tukar. Lepas ni tobat...kalo kuar jalan akan aku pastikan ade bawak beg baby Aqeelah. Tak kiralah sekejap mana pun pasti akan ku bawak!!!

5 comments:

Anonymous said...

bahaya sungguh..

lain kali buat cam i, get a big handbag. isi brg anak dlm ziploc bag & pastikan ada dlm handbag sentiasa. percayalah, berbaloi!

psst..also leh burn more fat..badan leh fit coz selalu carry bag berat.

Nong Andy said...

salam naza..

handbag ku memang besar. kat dlm tu ada wet tisu, DD, sapu tangan & kad klinik shinta. walau pon ku bawa kehulu kehilir semua tu, tapi bila saat kecemasan memang berbaloi :)

pastu di keta memang ada stok DD juga (walau pon ku sebenarnya dah fully CD-utk kecemasan kalau gi jejalan lah tu) ku siap ada extra baju seluar, sapu tangan, towel & mainan shinta kat keta. mainan tu untuk tarik perhatiannya kalau dia meragam dlm keta hehehe..

lia said...

nmpk gayanyer aku pon kena sentiasa standby beg amsyar ke mana2... thnks wrote this... ;p

My_Aqeelah said...

->lia
weh bawak tau..jgn jadi cam haku! anak ku mandi di stesen minyak ngeee...

->mama shinta & mama miya
salam...ku dah lama tak bwk handbag. semua taruk dlm beg baby Aqeelah. tapi sebab ingatkan nk kuar kejap aje so tak kisah lah jadik PATI sekejap (Pendatang Tanpa Izin coz tak bwk IC etc.)
tapi yelah..a big fancy handbag pun best gak kan!! hehehe ade can aku mintak hand bag baru yuhuuu!!!!

nonnie78 said...

salam naz.

akak since anak 1 dulu lagi dah ngangkut beg penuh sarat ngan DD, baju at least 2 pasang, napkin, wipes, bedak, syampoo etc.. even kain batik 3 helai sbb si sulung tu kejanya since lahir sampai 2 tahun mesti muntah each time nyusu.. keta dah jadi cam bilik sewa je.. hahha.. skang ni pun masih cam yang sama. sib baik keta comel je, nak dpt keta baru ni nanti tak taulah.. rasa cam kena letak box toyogo kat blakang kot untuk hindar jelingan manja orang yang lalu lalang tepi keta nanti.. tak kan nak sepah2 lagi kot..