Wednesday, November 18, 2009

Yes!!!

AKHIRNYA!!!
Berjaya jugak aku menghabiskan buku nih. Huhuhu. Buku apa ye?
Ini dia! Buku ni jalan ceritanya okay-okay. Kalau sesiapa yang jenis jiwang boleh lah proceed untuk baca. Ceritanya pasal Henry seorang time traveler, cerita kehidupan dia dan macam mana dia boleh terjumpa dengan Clare sejak umur si Clare ni 6 tahun dan waktu tu Henry umurnya 30an rasa aku lah sehinggalah Henry meninggal. Cuba korang bayangkan kalau korang adalah Clare, tiba-tiba at 6 yo terjumpa seorang lelaki yang bakal menjadi suami korang. Sama konsep dengan jodoh dah pasti dengan that guy cumanya kita dah tahu lebih awal who is 'The One'. Pada aku buku ni yang menariknya time Clare dan Henry dah ada anak iaitu Alba, Alba pun mewarisi kebolehan Henry nih. Cuma Alba boleh kawal bila dia nak time travel dan ke time bila, beza dengan Henry yang tak boleh control langsung. Lepas tu Henry pun mati...so sesiapa yang menghayati cerita ni boleh la tangkap syahdu sejenak coz teringatkan Clare betapa dia sayang kat Henry pas tu sanggup tunggu Henry ni kut-kut bila-bila dia muncul. Patutnya bila Henry ni dah mati memang dia dah tak boleh travel dah, tapi sebelum dia mati dia ade time travel ke future di mana Clare pun dah tua dan dia dapat jumpa Clare masa tu. Dan Clare pun duk tunggu detik tu since hari Henry meninggal.

Aku rasa ini boleh dijadikan kebanggaan aku sebab dah lama gile aku tak habiskan novel omputih since aku start kahwin (dah dekat 1 tahun lebih). Novel melayu still aku boleh abis kan jugak. Ada few books yang aku baca sekerat jalan antaranya Losing My Virginity : the Autobiography by Richard Branson, The Richest Man in Babylon ngan Harry Porter and The Deathly Hallows (ini aku start baca time pantang la ni tak abis lagi ~ aku memang follow Harry Porter ni from Book1 thanks to Along Lan & my personal opinion baca buku die lagi best from watchin' the movie). Nih ada lagi 3 buku dalam list aku yang aku baru start nak baca:
1) Twilight
2) New Moon
3) Think and Grow Rich! by Napoleon Hill (ni En. Suami punya saja nak baca, macam best aje)

Actually buku 1 & 2 tu aku beli sekali dengan Time Traveler's Wife, masa tu baru lepas 1st check up Aqeelah kat Audiology UKM. So untuk memujuk hati yang lara aku pun terus borong 3 buku sekali gus tanpa memikirkan bile masa aku nak baca. Gilos kan!!! Kalo ikut hati nak aje aku sambar Eclipse dengan Breaking Dawn (huhuhu terkena badi Bella & Edward...ohh Edward!). Buku baru Dan Brown pun ade keluar gak - The Lost Symbol, tapi sebab budget ciput & it is hardcover so aku beli lah 3 buku tu aje.

Sebenarnya aku tengah tunggu surau kosong nak solat ni, sambil tunggu aku updatela blog. Mana En. Suami ni, tak nak balik ke?

2 comments:

lia said...

boleh la ko advise aku buku2 english ni sbb aku pakai hentam jer beli, nasib menarik gak nk baca ha3 sbb aku dgn english mcm air & minyak, xpandai2 sampai da tua nih ha3...

My_Aqeelah said...

huhuhuh kang aku advise ko tak nak bace pulok, maklumle minat tak sama.

rajin ke baca novel? novel melayu minat? kalo minat habaq mai nanti aku bg review/ suggestion apa novel yg best yg ak udah bacer.