Wednesday, February 24, 2010

My Name Is Khan

.
.
.
.
.


Owh aku dilanda demam Bollywood lagik, lebih tepat demam Shah Rukh Khan & Kajol.
Yess duo hebat ini telah pun menawan orang2 Malaysia yang kaki Bollywood (macam aku) sekali lagi dengan cerita terbaru yang lebih mengancam. Dah lama tak tengok diaorang bergandingan sama, last aku rasa Kabhi Kushi Kabhi Gham. Aku rasa diaorang nih memang serasi bergandingan.

Semalam kan aku MC hehehe tapi disebabkan En.Suami nak masuk office jugak, so aku pun tak nak duk umah sorang jek. Apa lagi tengok wayang beb. Aku peduli ape, sorang pun sorang lah. Janji aku dapat tengok movie nih, dah lama gile tak masuk panggung semenjak bersalin itu hari. Time dapat tiket tu pun aku cam blur which number kat tiket wayang tu yang tunjukkan no.panggung & no seat. HAHAHA. Lepas beli air F&N Stroberi large..aku pun carik panggung dan seat. Masuk aje panggung cite dah start 15 minit. Takpe takpe....still bleh paham jalan cite lagik. Isk masuk panggung baru 10 minit, air mata aku dah meleleh. Sedih aku tengok bila watak utama tu Rizvan (SRK) kena buli ngan kawan2 kat sekolah sebab dia ada Asperger Syndrome. Pas tu tengok pulak adik dia rasa neglected sebab mak dia lebih kan Rizvan ni...buat aku rasa tersentuh. Tapi yang tak bestnye bila Rizvan (Islam) ni kawin dengan Madhira (Hindu), tapi aspek lain aku rasa bagus. Antaranya mak Rizvan ni explain dalam dunia ni cuma ada 2 jenis orang aje iaitu orang baik dan orang jahat, takde bezanya walaupun berlainan agama (aku tak pandai nak menghuraikan dalam ayat yang lebih detail sebab aku rasa isu ini agak sensitif, risau salah tulis pulak). Basically citer ni more on how US treat Muslim after 9/11, dan perjalanan Rizvan untuk bertemu President of USA untuk memberitahu yang orang Muslim BUKAN terrorist. Sesiapa yang memang minat Hindustan dipersilakan ke panggung untuk menonton wayang nih selagi stok masih ada. Oleh kerana ke fanatikkan aku, aku bagi 4 bintang...huhuhuh.

Last but not least, memetik dialog Rizvan...........My Name is Khan and I'm NOT a Terrorist

4 comments:

ck said...

ALAMAKKK....tak sangke kawan aku nie memang kaki BOLLY la kan...huhuu...nangih giah??
ishhkk..teringin plak aku rs nk layan kan..tp biase la bile sampi omah aku mmg malas nk kuar smule..pe lg nk melangkah ke cinema la kn..huhuuu..

My_Aqeelah said...

kikikiki...aku mmg suker tgk kalo SRK berlakon. tambahan lak ada kajol lagi best. =P

nonnie78 said...

sejak bile ko tuko nama, naz???? abis dh zaman boliwud akak ko ni... kalau 2 jam aku sanggup lagik, tang 3 jam lebih tu kematu pungkok dok dalam panggung!!!!

My_Aqeelah said...

kak nonnie: ahaks aku mmg suke tgk boliwud. kalo SRK belakon lagi mau kena tgk. tak kiralah berapa jam pun sanggup aku tonton.