Wednesday, February 24, 2010

Aku yang blank

Sejak pegi last appointment ngan Tengku Hanim, aku rasa tak berapa nak menulis. Aku dah terbayang-bayang masa hadapan aku as full time wife for 6 mo after surgery Aqeelah (kalau diizinkan Allah). Aku harap semua nya dipermudah kan Allah. Sebab lepas tu our income will drop since aku tak menyumbang lagi (will be 100% atas bahu En. Suami). Harap jugala aku boleh adjust dan mampu untuk melatih Aqeelah mendengar & bercakap.
Next 2 weeks ada date lagi dengan Tengku Hanim. 2 minggu lepas tu menyusul pulak date dengan surgeon kat HUKM. Nanti kena set date ngan CDC (Children Development Centre) HUKM pulak untuk tengok Aqeelah's growth (mental & physical). Cuti aku pun tinggal 18 hari je, ini baru bulan February :(
Semalam aku MC coz gi dentist cabut gigi. Jauh dentist aku tu..kat Batang Kali tau. Dentist ni murah dan tak sakit. Hehehehe itu yang penting. Nama klinik tu, Klinik Pergigian Hwong kat Bandar Baru Batang Kali. Aku amat2 recommend. Doc pun cam budak lepas grad jer, muda lagi. Baik dan sopan. Actually aku punya wisdom tooth belah bawah ni dah menimbulkan onar quite sumtimes, so 2 minggu lepas aku pi check-up kat one of dentist kat area OTK. Pas tu dia cakap kena buat minor surgery which cost RM500 - RM700. ohh mahalnye. Memanglah covered by company, tapi sementara tu kena pakai duit sendiri dulu, tak mampu deh.
Aku pun try pi klinik Hwong tu lepas member aku recommend. Tapi doc tu tak bley operate dulu, aku kena makan antibiotik 3 hari lepas tu baru bleh operate - harga pun ok RM300 jek. So semalam dia just cabut geraham atas aku jek, tapi tak sakit langsung beb (siap bley singgah main air kat Ulu Yam otw back ke Gombak hehehe). Geraham atas aku nih pun wisdom tooth punye set gak so tumbuh senget dan ade lobang yg agak tak best. so cabut jerk lah RM50 aje huhuhu.
I'm looking forward for next visit with Doc Hwong ;-)

5 comments:

lia said...

aku nk komen sebaik aku baca post ko ni smlm tp aku ilang kata... takut pendapat aku lagi menambah susah hati ko.... so aku xtulis apa2 he3...

hari ni aku cuma nk tulis, all da best for u okeh...

My_Aqeelah said...

Nape weh? lia ko nk cakap ape juz bgtaulah. kalo ko malu (hehehe) nk tulis kat sini ko sms or email aku ler. aku nk gak tau apa yg ko pikir beb. thanx in advance.

ck said...

yeaa...aku dua' kan semenye bejalan dgn mudah yeaaa...insyallah rejeki ade kat memane je giah..yg peting rajin + usahe..
uwhh...full housewife to b la plak kn memba aku nih!!

oitt..dentis tu cam besh je plak kn..tp jaoh la plak..aku pn tgh carik dentis yg murah nie..
geraham aku dh tampal besarrrr...dentis aku sages buat crowning...p cost rm800..mane nk cekau duit ma...company pn tak cover okeh!! :-(

My_Aqeelah said...

kiot: crowning mmg mahal. tak bley tampal ke? kalo susah sgt cabut jek. takat geraham tu sape yg nampak ko aje yg rasa kosong.

Jannah said...

Masih lgi dgn klinik gigi Hwong lgi ke..klo bt x-ray gg brp erk