Thursday, December 23, 2010

SPA

hmm pelik tajuk tak sama dengan gambar? Jangan pening, jangan hop ke blog lain dulu. Gambar di atas adalah antara pemandangan yang terdapat di Khareyana Spa. Lokasi: petaling jaya, dekat dengan hospital Asunta.
Spa ni is a bungalow. Memang aku cari spa yang begini instead of yang terdapat di shopping mall.
Aku bawak bersama ialah sahabat aku Cik Kiot. Aku paksa dia cuti. Lepas tu blank tak tau nak buat apa. Alih alih aku search tenet spa spa yang terdapat around kl & selangor. since aku pun tak pernah pegi spa, apa salahnya try kan?
Few premises pops out, tapi atas faktor transportation maka aku rasa Khareyana is the best. Aku buat appointment pukul 10am dan esoknya aku drag Kiah ke lokasi tanpa memberitahu beliau lebih awal. Masa naik cab mata aku melingas cari spa ni, ye la tak pernah sampai kan...si Kiot pulak masih dalam teka teki sebab aku tak nak bagi tau dia nak pi mana. Surprise!!! Dari luar memang macam banglo tinggal, macam takde orang la.

Sampai jek kami di greet oleh pekerja disitu dan diberi penerangan pakej yang disediakan. Menu rawatan yang ada diberikan sorang satu untuk kami decide nak pilih yang mana satu. Itula sebabnya elok datang awal dari time yang ditetapkan, so you got time to chill and relax before the treatment begin (sempat pi toilet etc. kang tengah urut-urut terasa nak ter..kan potong jek). Buat masa ni Khareyana sedang buat promotion until 31 December 2010 untuk certain package pada harga yang aku rasa amat berpatutan. Korang boleh lawat kat sini.
Kat sini product yang dia orang gunakan ialah dari range Martha Tilaar. Aku surf kat net kalo kat Malaysia ni it is under Sri Ayu. Akhirnya aku decided untuk ambik pakej Malika Splendour, Kiah pulak ambik Traditional Balinese Body Ritual (untuk detail perawatan boleh tengok kat sini).
Treatment kami setiap sorang 2 jam, aku ambik bilik sharing...ada 2 katil di situ serta almari untuk simpan baju, shower dan radio yang menyajikan lagu-lagu yang menenangkan jiwa. Kat bawah each katil ada semangkuk bunga rampai (actually daun pandan je) so aroma dalam bilik tu pun memang relax je...bau pandan. Then we all notice yang it is an open shower..without pintu okey.
Huhuhuh...nasib baik dia selang-selang time mandi tu so we dont bump each other naked hahaha!! Kemudian kami disuruh menyalin pakaian pakai towel & disposable panty jek. Lepas tu mula la aktiviti perawatan masing-masing. Mula-mula badan aku disapu scrub berbau bunga melur, kemudian pekerja spa tu tenyeh badan aku sungguh-sungguh (aku sendiri kalo scrub badan pun idak la sebegini)sampai kering la scrub tu. Adala dalam 30 minit. Kemudian dia suruh aku mandi untuk wash semua scrub tu. Lepas tu dia suruh aku baring balik, dia sapu minyak dan urut badan aku selama sejam setengah. Ini memang heaven. Sampai tido-tido la. Si Kiah pulak mula-mula dia urut kemudian baru di scrub dan sapu lotion.

Selesai treatment kami dijamu dengan tembikai dan air halia...best.

Sambil-sambil kami memerhatikan pemandangan ini from inside of the spa.
Memang it is recommended untuk datang ke sini. It will be one of your best spa experience.
Published with Blogger-droid v1.6.5...edited via PC :P

3 comments:

ck said...

xooxooo..dah kuar citer upenye!! aku br buat semalam! mmg kemas la jln citer giah! ahakss! yess! it's recommended lah utk pegi sane.hikss! :)

ck said...

oitt giah..napelah aku suke lepak kat blog je skg neh!huhu sungguh tak sosial! wei aku ade beli inner dijalan TAR. di kedai kegemaranku sejak awl kemunculan 'syria'. sekali tengok sini sama dgn kau punya daaa..kikikieee...:p

My_Aqeelah said...

sowila lama tak jengah blog. aku pn jarang update status kt fb just check status kengkawan jek.