Tuesday, September 1, 2009

Alahai Pose ku....

Sedih rasanya...angan-angan dihati nak pose penuh tahun ni. Tapi nampaknya nasib tak menyebelahi aku. Ceritanya begini.........
Pada ari Sabtu yang aman damai, En. Suami telah mencadangkan agar kami sekeluarga pergi berbuka pose di rumah papa nye. Jadik aku pun memasak lah koay teow goreng ala2 char untuk buka pose pada petang itu.
Sampai kat sana takde makanan lain selain koay teow aku, kek lapis indon yang En.Suami beli dari Tesco dan buah tamar papa En.Suami. Kaedahnya koay teow ku abis dibedal. Aku yang makan agak malu2 kucing (yelah takkan sendiri masak pas tu nak makan lebih-lebih dah lah bawak food ke rumah orang kang macam buruk siku pulak) terkulat2 makan koay teow goreng dalam plate ku itu sedikit demi sedikit. Sedangkan En. Suami tanpa memandang kiri dan kanan memakan koay teow ku itu tanpa rasa segan silu...aku pulak naik segan degan bapak mertua aku tuh. Kesimpulannya buka pose ari tu aku masih kelaparan. So on the way balik aku mintak En. Suami belikan aku KF*. Sampai di rumah, ku terkam lah ayam2 itu dan habiskan dengan rakusnya, tak lupa coleslaw dan kentang putar...yummy**!! Lepas tu aku rehat-rehat sambil tonton tv sebelum lelapkan mata.
4.30am subuh Ahad aku terjaga, alarm hp aku bunyik2. Adeh2 perut aku rasa pedih-pedih lak. Aku pun tido balik. Pastu kul 5.00am terjaga balik sebab alarm lagik + Aqeelah waa...waaa + perut aku sakit lagik. Wah kena masuk t.o.i.l.e.t nih! Aku suruh En. Suami teman Aqeelah sambil sahur roti atau ape aje yang ade kat atas meja. Sedang aku melayan diri di dalam bilik kecil, sayup-sayup kat telinga aku dialog drama NurKasih (ulangan dipagi Sabtu & Ahad...alaaa terlepas episod diaorang nikah). Sudahnya kul 6.30am baru aku keluar dari kamar persembunyian, selepas muntah macam orang pregnant 2 bulan dan buang air macam dah tak de ari esok!! #%!
Aku keracunan makanan laa campur ngan gastrik lagi! Huwaaa tak bleh pose sebab aku dehydrated teruk, lepas pi klinik dan makan ubat aku cuma bleh baring dan bergerak bila perlu aje. Nak kena gantilah jawabnye. Alhamdulillah ari Isnin aku bleh pose, walaupun perut rasa kembung sikit dan badan masih lenguh-lenguh. Ini bukanlah kali pertama aku kena food poisoning, masa pregnant Aqeelah 2-3 bulan pun aku kena. Lagi teruk dari ini, tapi alhamdulillah Aqeelah ok jek dalam perut mak dia nih.
Tapi yang penting nak aku tekankan disini ialah, mulai ari aku sakit perut tu aku dah band semua perkara berkaitan KF*!! Sakit ati bila aku kenangkan. Mungkin kalo nak makan pun ayam goreng aje kut hehehe (macam mana nak boikot nih, sedangkan itu antara fave food aku tuh).

No comments: